21/22-03-2015 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce na II ETAP Szlaku Niebieskiego Tarnów - Wielki Rogacz.

W pierwszy wiosenny weekend 2015 roku uczestniczyłem w kolejnym (już trzecim w tym roku) wyjeździe Klubu Górskiego PTTK Kielce w polskie góry i na pogórza. Tym razem naszym celem było pokonanie II etapu niebieskiego szlaku pieszego z Tarnowa na Wielki Rogacz (szczyt w Beskidzie Sądeckim).

W sobotę 21 marca wędrowaliśmy po Pogórzu Rożnowskim z Kąśnej Dolnej do Rożnowa mijając po drodze: Dworek Ignacego Paderewskiego w Kąśnej, wzniesienie Stryki (420 m n.p.m.) usytuowane w miejscowości Bruśnik, (na którym znajduje się nowo wybudowana 23m wieża widokowa), Falkową (506 m n.p.m.), Bukowiec, Żebraczkę (502 m n.p.m.), Przydonicę, Bartkową, Nową Wieś. Na koniec, już poza niebieskim szlakiem, zeszliśmy sobie z Rożnowa do Ośrodka „Stalownik” w Bartkowej, gdzie bezpośrednio nad Jeziorem Rożnowskim mieliśmy zaplanowany nocleg. Dwaj nasi koledzy, którzy są jednocześnie członkami KG i Klubu Morsów nie omieszkali wykorzystać okazji bliskości jeziora i zażyli pierwszej, tej wiosny kąpieli w otwartym akwenie wodnym.

Drugiego dnia w niedzielę 22 marca pożegnaliśmy Pogórze Rożnowskie i wkroczyliśmy w Beskid Wyspowy. Wędrowaliśmy z Rożnowa do Rojówki przez Ostrą Górę (483 m n.p.m.), Tabaszową, Znamirowice, Przełęcz Św. Justa, Jodłowiec Wielki (482 m n.p.m. - na szczycie, którego w okresie międzywojennym i powojennym (do roku 1950) funkcjonowało znane szybowisko Szkoły Szybowcowej w Tęgoborzu). Na Ostrej Górze miałem przyjemność uczestniczyć we wręczaniu odznak GOT nowym jej zdobywcom.

W trakcie dwudniowej wędrówki, w sumie pokonaliśmy 51 km przy 1530 m podejść.