06/07-02-2016 Wyjazd Klubu Górskiego w Beskidy.

W pierwszy weekend lutego br. uczestniczyłem w wyjeździe Klubu Górskiego PTTK Kielce w Beskidy. Tym razem wędrowaliśmy po Beskidach: Wyspowym i Makowskim (który czasami nazywany jest  Beskidem Średnim). Pogoda od początku nam sprzyjała, wprawdzie niebo przykryte było chmurami, ale nie padało a przejrzyste powietrze sprawiało, że mogliśmy podziwiać wspaniałe widoki beskidzkich i tatrzańskich szczytów.
Pierwszego dnia, w sobotę naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w miejscowości Lubień. Początkowo zdobywaliśmy szczyty Beskidu Wyspowego; Golec (811 m n.p.m.) i Zębalową (859 m n.p.m.) oraz odwiedziliśmy Kalwarię Tokarską - zespól kapliczek stworzonych na przestrzeni 21 lat (1982-2003) przez miejscowego artystę Pana Józefa Wronę. W Tokarni po przekroczeniu rzeki Krzczonówki wkroczyliśmy do Beskidu Makowskiego, w którym zdobyliśmy Gron (773 m n.p.m.), Kotoń (857 m n.p.m.) i Gronik (839 m n.p.m.). Tego dnia naszą wędrówkę zakończyliśmy w Pcimiu, pokonaliśmy trochę ponad 25km i 1000m przewyższenia.
W niedzielę wędrowaliśmy po Beskidzie Makowskim. Wyruszyliśmy z Myślenic Zarabia, naszym celem był najwyższy szczyt Beskidu Makowskiego – Lubomir (904 m n.p.m.). Po drodze na Lubomir zdobyliśmy Śliwnik (620 m n.p.m.) oraz Łysinę (891m n.p.m.), odwiedziliśmy również schronisko PTTK na Kudłaczach i obserwatorium astronomiczne na Lubomirze. Po zdobyciu Lubomira zeszliśmy przez Patrię (762 m n.p.m.) i Kamionkę (620 m n.p.m.) do miejscowości Lubień. W niedzielę pokonaliśmy bez mała 26km przy 990 m podejść.