ZbyszekB - blog

18/19-01-2020 IV Zimowy Maraton Świętokrzyski.

18 stycznia 2020r.  o godzinie 7:30 wystartował IV Zimowy Maraton Świętokrzyski. Sprzed Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej na Rzepce na trasę wiodącą przez różne ciekawe zakątki „Ziemi Chęcińskiej” wyruszyło 482 miłośników długich dystansów. Tegoroczna trasa Zimowego Maratonu  Świętokrzyskiego liczyła 48,5 kilometra, przy łącznej sumie podejść 1230 metrów.

04/06-01-2020 Wędrówka szlakami Beskidu Sądeckiego.

W pierwszy długi weekend 2020 roku z grupą znajomych wybraliśmy się na poszukiwanie zimy, w Beskid Sądecki.

W sobotę 04 stycznia naszym głównym celem była Bacówka nad Wierchomlą. Naszą przygodę z Beskidem Sądeckim rozpoczęliśmy na parkingu przy dolnej stacji wyciągu narciarskiego Szczawnik. Z parkingu ruszyliśmy czerwonym szlakiem rowerowym do Bacówki. Zima nie zwiodła, od początku naszego wędrowania towarzyszyły na opady śniegu, a na otwartym terenie dość silny wiatr.

14/15-12-2019 Wędrówka szlakami Beskidu Wyspowego i Gorców.

W dniach 14/15-12-2019 w gronie znajomych wędrowałem szlakami Beskidu Wyspowego i Gorców. W sobotę 12 grudnia zdobyliśmy Zbludzkie Wierchy - kilka niezbyt wysokich wierzchołków w widłach Kamienicy i jej dopływów, potoków: Szczawa i Zbludza, oddzielonych płytko wciętymi przełęczami (najwyższy z tych szczytów ma wysokość 820 m n.p.m.) oraz Modyń (1029 m n.p.m.) jeden z najwyższych szczytów Beskidu Wyspowego. Co ciekawe nazwa szczytu jest rodzaju żeńskiego (poprawnie mówi się więc „na Modyni”).

09-11-2019 XXIII Rajd Niepodległości oraz XIII Gala Superpiechurów Świętokrzyskich.

W sobotę 09 listopada odbył się XXIII Rajd Niepodległości, którego organizatorami były Oddziały PTTK z Końskich i Żarnowa. W rajdzie udział wzięło blisko 300 osób. Trasa przebiegała z Końskich przez Rogów, leśnymi duktami do miejscowości Piła, dalej przez Koczwarę do Pomykowa i znów do Końskich, gdzie w Szkole Podstawowej nr 1 nastąpiło uroczyste podsumowanie wspólnego świętowania. Na trasie rajdu, jak zwykle można było odpocząć przy turystycznym ognisku.

26-10-2019 Beskid Wyspowy - Mogielica.

W sobotę 26 października korzystając z bardzo ładnej, jesiennej pogody wybrałem się wspólnie z Dorotą, Anią i Pawłem w Beskidy. Naszym celem była Mogielica (1170 m n.p.m.), najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Jurkowie, przy kościele parafialnym pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy (520 m n.p.m.). Na szczyt udaliśmy się niebieskim szlakiem turystycznym, po przejściu mostu na Łososinie skręciliśmy w prawo i rozpoczęliśmy podejście pod północno-zachodni stok Mogielicy.