Tatry - ZbyszekB blog

02/03-09-2023 Wędrówka przez Tatry Zachodnie.

W pierwszy weekend września 2023 roku wspólnie z grupą znajomych wybrałem się w Tatry Zachodnie. W sobotę 2 września naszym celem były dwa szczyty zaliczane do Czerwonych Wierchów: Małołączniak i Kopa Kondracka. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Groniku, z którego niebieskim szlakiem turystycznym przez Przysłop Miętusi (Przysłop Miętusi to niewielka przełęcz pomiędzy Skoruśniakiem i Hrubym Reglem. W języku plemion Wołoskich, które przed wiekami były pionierami pasterstwa w Karpatach, słowo prislop oznacza przełęcz) oraz Kobylarza powędrowaliśmy na Małołączniaka i Kopę Kondracką.

23-07-2022 Wędrówka szlakami Tatr Wysokich na Sławkowski Szczyt.

W sobotę 23 lipca wspólnie z Dorotą, Anią, Anią i Martą wybrałem się w Słowackie Wysokie Tatry, naszym celem był Sławkowski Szczyt. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Starym Smokowcu który jest częścią struktury administracyjnej miasta Wysokie Tarty. Na szczyt powędrowaliśmy niebieskim szlakiem turystycznym (jedyny szlak na wierzchołek) przez Maksymiliankę punkt widokowy nazwany na cześć Maximiliana Weisza, który jako pierwszy wytyczył szlak na Sławkowski Szczyt sam go też w większości sfinansował, Sławkowski Grzebień oraz Królewski Nos (2273m).

09-10-2021 Wędrówka szlakami Tatr Zachodnich, na Grzesia, Rakoń i Wołowiec.

W sobotę 09 października wybrałem się z Dorotą  w Tatry Zachodnie. Naszym głównym celem był jeden z tatrzańskich dwutysięczników, Wołowiec.

11-09-2021 Wędrówka szlakami Tatr Wysokich na Kozi Wierch.

W przedostatnią sobotę lata, 11 września wybrałem się wspólnie z Dorotą i Leną w Tatry Wysokie. Naszym głównym celem był Kozi Wierch. Wędrówka rozpoczęła się na parkingu Łysa Polana i początkowo prowadziła drogą asfaltową biegnącą Doliną Białki. Za Wodogrzmotami Mickiewicza opuściliśmy Dolinę Białki i skręciliśmy w Dolinę Roztoki. Wędrując zielonym szlakiem przez Doliną Roztoki dotarliśmy do kończącego ją Wodospadu Siklawa. Za wodospadem zmieniliśmy Dolinę Roztoki na Dolinę Pięciu Stawów Polskich i szlak na niebieski, którym dotarliśmy do podnóża Koziego Wierchu.

28-08-2021 Wędrówka szlakami Tatr Zachodnich, przez Czerwone Wierchy.

W sobotę 28 sierpnia ponownie wybraliśmy się z Dorotą w Tatry Zachodnie. Naszym celem, tym razem były cztery tatrzańskie dwutysięczniki: Kopa Kondracka, Małołączniak, Krzesanica oraz Ciemniak zaliczane do Czerwonych Wierchów. Wędrówka rozpoczęła się u wylotu Dzoliny Kościelickiej, w przysiółku wsi Kościelisko, Kiry. Początkowo szliśmy Doliną Kościeliską, a następnie po mniej więcej kilometrze skręciliśmy w lewo, na ścieżkę nad Reglami i przez Dolinę Miętusią i Przysłop Miętusi dotarliśmy do Doliny Małej Łąki.

21-08-2021 Wędrówka szlakami Tatr Zachodnich, przez Ornak i Bystrą.

W sobotę 21 sierpnia wybrałem się z Dorotą w Tatry Zachodnie. Naszym celem były dwa tatrzańskie szczyty Ornak i Bystra. Wędrówka rozpoczęła się u wylotu Doliny Kościeliskiej, w przysiółku wsi Kościelisko, Kiry. W głąb Doliny Kościeliskiej powędrowaliśmy zielonym szlakiem turystyczny, biegnącym szutrową drogą jezdną, wzdłuż Kościeliskiego Potoku. Mijając po drodze różnej wielkości polany, wapienne formy skalne oraz liczne mosty na Kościeliskim Potoku dotarliśmy do Schroniska PTTK na Hali Ornak.

14-08-2021 Wędrówka szlakami Tatr Zachodnich, przez Starorobociański Wierch i Kończysty Wierch.

W sobotę 14 sierpnia wybrałem się z Dorotą  w Tatry Zachodnie. Naszym celem były dwa tatrzańskie dwutysięczniki: Starorobociański Wierch oraz Kończysty Wierch. Wędrówka rozpoczęła się u wylotu Chochołowskiej Doliny i początkowo prowadziła zielonym szlakiem turystycznym w głąb tej doliny. Po osiągnięciu wylotu Doliny Starorobociańskiej (inna nazwa to Dolina Starej Roboty) zmieniliśmy szlak na czarny i powędrowaliśmy w górę tej doliny na Siwą Przełęcz.

12-09-2020 Tatry: szlak z Szczyrbskiego Jeziora na Rysy.

W sobotę 12 września br. wspólnie z Dorotą i Markiem wybrałem się w Słowackie Tatry. Naszym celem były Rysy. Wędrówkę rozpoczęliśmy w miejscowości Szczyrbskie Jezioro, położonej u podnóża Tatr Wysokich. Do schronisk położonych przy Popradzkim Stawie powędrowaliśmy czerwonym szlakiem turystycznym tzw. Tatrzańską Magistralą, przez Drygant (Trigant). Drygant to potężny wał usypany przez lodowce niegdyś wypełniające Dolinę Młynicką i Mięguszowiecką. Na wysokości około 1500 m jego grzbiet tworzy rozległy, płaski taras porośnięty niskim lasem.

01-08-2020 Wędrówka szlakami Tatr Zachodnich, przez Giewont i Czerwone Wierchy.

W sobotę 01 sierpnia wybrałem się z Dorotą  w Tatry Zachodnie. Wędrówka rozpoczęła się w Groniku, który jest częścią wsi Kościelisko i prowadziła początkowo Doliną Małej Łąki. Doliną Małej Łąki dotarliśmy na Kondracką Przełęcz. Z przełęczy na chwilę odbiliśmy na Giewont, szczyt na którym bywam rzadko ze względu na natłok turystów.

25-07-2020 Wędrówka tatrzańskimi szlakami; przez Dolinę Pięcu Stawów Polskich, Świstówki i Morskie Oko.

W sobotę 25 lipca z Dorotą wędrowaliśmy tatrzańskimi szlakami. Wędrówka rozpoczęła się na parkingu w Palenicy Białczańskiej i początkowo wiodła asfaltową drogą prowadzącą  przez Dolinę Białki. Za Wodogrzmotami Mickiewicza opuściliśmy Dolinę Białki i skręciliśmy w Dolinę Roztoki.