Sudety i Pogórza Sudeckie - ZbyszekB blog

10-09-2022 Wędrówka szlakami Gór Opawskich, Biskupia Kopa.

W sobotę 10 września wspólnie z Dorotą wybrałem się w Sudety, naszym celem była Biskupia Kopa, najwyższy szczyt Gór Opawskich. Wędrówkę rozpoczęliśmy w niewielkiej wsi Pokrzywna, miejscowości wypoczynkowej będącej dobrze zagospodarowanym centrum turystycznym. Pokrzywna położona jest w dolinie Złotego Potoku, między wzniesieniami Zamkowa Góra i Olszak, w połowie drogi między Głuchołazami a Prudnikiem. Wieś powstała jako osada leśna dla drwali i myśliwych. Z uwagi na położenie nazywana była „górnośląską Szwajcarią".

24-07-2021 Spacer przez Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki.

W sobotę 14 lipca wspólnie z Dorotą przebywaliśmy na Dolnym Śląsku. Odwiedziliśmy kilka miejsc, między innymi Park Narodowy Gór Stołowych i Szczeliniec Wielki. Naszą wizytę w Górach Stołowych rozpoczęliśmy w Karłowie. Karłów to wieś w gminie Radków położona przy Drodze Stu Zakrętów. Nazwa wsi pochodzi od imienia cesarza Karola VI Habsburga, który polecił założyć osadę przy leśniczówce.

11/13-11-2016 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Sudety dzień 3 – Poprzeczna Góra.

Ostatniego, trzeciego dnia naszego listopadowego wędrowania po Sudetach zdobywaliśmy Poprzeczną Górę (czes. Příčný vrch) – najwyższy szczyt Gór Opawskich (czes. Zlatohorská vrchovina). W niedzielą 13 listopada wędrowaliśmy z Gór Złotych  (czes. Zlaté Hory). Góry Złote to miasto w okolicach którego w XIII wieku odkryto bogate złoża złota. W ciągu kilkusetletniej eksploatacji w pobliskich górach wydobyto łącznie około 3 tony tego cennego kruszcu. Poprzeczna Góra jest zasobna w złotonośne złoża, zdecydowanie wydajniejsze niż te z okolic Złotego Stoku.

11/13-11-2016 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Sudety dzień 2 – Pradziad.

Drugiego dnia naszego listopadowego pobytu w Sudetach wybraliśmy się w głąb Czech po to, aby zdobyć Pradziada (czes. Praděd - 1491 m n.p.m.) – najwyższy szczyt Wysokiego Jesionika  (czes. Hrubý Jeseník). Naszą sobotnią wędrówkę rozpoczęliśmy w miejscowości o nazwie Karlova Studánka, w której po raz pierwszy w tym roku spotkaliśmy zimę.

11/13-11-2016 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Sudety dzień 1 – Biskupia Kopa.

W długi weekend listopadowy wybrałem się wspólnie z Klubem Górskim PTTK Kielce w Sudety. Tym razem naszym celem były Góry Opawskie (czeska nazwa to: Zlatohorská vrchovina) oraz Wysoki Jesionik (czes. Hrubý Jeseník).

11/15-11-2015 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Sudety Zachodnie. Część 2, obejmująca dni: 14 i 15 listopada.

W dniach 14 i 15 listopada wędrowaliśmy po Karkonoszach i Rudawach Janowickich. W sobotę 14 listopada odwiedziliśmy już po raz drugi podczas tego wyjazdu  Karkonosze. Naszym celem była Śnieżka, najwyższy szczyt Karkonoszy, Sudetów i całych Czech zaliczany do KGP (Korony Gór Polski) i KS (korony Sudetów).

11/15-11-2015 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Sudety Zachodnie. Część 1, obejmująca dni: 11 i 12 listopada.

W dniach 11 i 12 listopada wędrowaliśmy po Górach Kaczawskich, Karkonoszach i Górach Izerskich. W środę rano, 11 listopada po siedmiogodzinnej jeździe autokarem dotarliśmy do Radomierza skąd wyruszyliśmy na Skopiec – najwyższy szczyt Gór Kaczawskich, zaliczany do Korony Gór Polski (KGP) oraz Korony Sudetów (KS).

8/11-11-2014 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Sudety.

Niemal już tradycyjnie w okolicach 11 listopada wybrałem się wspólnie z Klubem Górskim PTTK Kielce w Sudety.
Tym razem naszym głównym celem było zdobycie pięciu szczytów zaliczanych do Korony Gór Polski (KGP): Kłodzkiej Góry (765 m n.p.m.) - najwyższego szczytu Gór Bardzkich, Chełmca (851 m n.p.m.) - leżącego w Górach Wałbrzyskich (drugi, po Borowej 854 m n.p.m., co do wysokości szczyt tych gór), Waligóry (936 m n.p.m.) - najwyższego szczytu Gór Kamiennych, Wielkiej Sowy (1015 m n.p.m.) - „królowej” Gór Sowich oraz Ślęży (718 m n.p.m.) - górującej nad Masywem Ślęży.

9/11-11-2013 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Sudety

W dniach 09-11 listopada 2013 r. odbył się kolejny już wyjazd Klubu Górskiego w Sudety tym razem naszym celem było zdobycie pięciu szczytów zaliczanych do Korony Gór Polski.
Pierwszego dnia zdobyliśmy Rudawiec 1105m n.p.m. w Górach Bialskich oraz Kowadło 989m n.p.m. w Górach Złotych, drugiego Jagodną 977m n.p.m. w Górach Bystrzyckich i Orlicę 1084 m n.p.m. w Górach Orlicach, trzeciego Śnieżnik 1425 m n.p.m. w Masywie Śnieżnika.

19/21-04-2013 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Karkonosze

W trzeci, lekko przedłużony weekend kwietnia 2013 wspólnie z dziewiętnastoma sympatykami górskich wędrówek wybrałem się na kolejną wyprawę Klubu Górskiego PTTK Kielce. Tym razem naszym celem były Sudety, a konkretnie Karkonosze oraz Góry Izerskie.