Bieszczady - ZbyszekB blog

22/23-10-2022 Jesienna wędrówka bieszczadzkimi szlakami przez Duże Jasło, Rabią Skałę oraz Korbanię.

W przedostatni weekend października 2022 roku wędrowałem z grupą znajomych bieszczadzkimi ścieżkami, zdobyliśmy między innymi Jasło, Rabią Skałę, Korbanię oraz odwiedziliśmy cerkwie w Łopience oraz Górzance. W sobotę 22 października wystartowaliśmy z przełęczy Przysłup i na początek wędrując żółtym szlakiem turystycznym zdobyliśmy Duże Jasło (1153m n.p.m.). Z Jasła powędrowaliśmy najpierw czerwonym, a następnie niebieskim szlakiem na Rabią Skałę (1199m). Po drodze „zdobyliśmy” Okrąglik (1101m), Płoszę (1163m) oraz Durkovec (1189).

19/22-05-2016 XXXVI Ogólnopolski Zlot Klubów Górskich PTTK „Ustrzyki Górne 2016”.

W dniach  19 – 22 maja miałem przyjemność, wspólnie z Dorotą, Beatą i Pawłem reprezentować Klub Górski PTTK Kielce na XXXVI Ogólnopolskim Zlocie Klubów Górskich PTTK „Ustrzyki Górne 2016” zorganizowanym przez Klub Turystyki Górskiej „Wierch” z Krakowa. W trakcie programowych i nadprogramowych   (zorganizowanych z własnej inicjatywy) wędrówek po Bieszczadach odwiedziliśmy: Połoninę Caryńską, Bukowe Berdo, Tarnicę, Szeroki Wierch, Małą i Wielką Rawkę oraz Kremenaros  (pol. Krzemieniec). Na Kremenarosie przez dłuższą chwilę uczestniczyliśmy w ukraińskim święcie „Dnia Pogranicznika”.

22/23-02-2014 Zimowy wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Bieszczady

W ostatni weekend lutego 2014 r. uczestniczyłem w zimowym wyjeździe Klubu Górskiego PTTK Kielce w Bieszczady. Cisna, miejsce startu naszej wędrówki, przywitała nas deszczem, który towarzyszył nam niestety niemal do końca naszej wyprawy.
Do Wetliny wyruszyliśmy w grupie 27 piechurów. Przewodził nam Marcin Nocula – organizator wyjazdu.