2016.09.26. Komovi - Kom Vasojevićki

Witam :)

Poniedziałek , dzień drugi.   Moje dwudniowe próby powitania dnia przy wschodzącym słońcu spełzły niestety w porannych mgłach (towarzyszyły nam przez cały wyjazd:) Góry Komovi są częścią rozległych Gór Dynarskich , łańcucha górskiego ciągnącego się na Półwyspie Bałkańskim wzdłuż wschodniego wybrzeża Adriatyku. Leżą w południowo - wschodniej części Czarnogóry przy granicy z Albanią. Nie jest to duże pasmo górskie ale posiada kilka wybitnych szczytów. Na pewno jest nim najwyższy Kom Kućki , który zdobywaliśmy poprzedniego dnia. Czwartym pod względem wysokości w Komovi jest Kom Vasojevićki i jego wybraliśmy za cel dzisiejszej wędrówki. Tym razem pogoda nas trochę zawiodła , a może zbyt wcześnie wyruszyliśmy ze Stavny ? Prawie cały czas w drodze na szczyt poruszaliśmy się w chmurach. Na szczycie trochę oszronione i zimno:) Wczorajsze piękne widoki dzisiaj okazały się mizerne:) Dopiero przy zejściu zaczęło się przejaśniać , schodziliśmy do Stavny tym samym szlakiem. Gdybyśmy wyruszyli godzinę póżniej widoki mielibyśmy gwarantowane , szkoda. W tym dniu zmienialiśmy miejsce zakwaterowania więc po zejściu z Kom'a ładujemy się do autokaru. Żegnamy Eko Katun Stavna i zjeżdżamy na dół piękną górską , wąską drogą. Tutaj widoki kapitalne i tylko szkoda że zdjęć nie ma , szyby w autokarze jakby trochę przyciemnione:) Dojeżdżamy do miasteczka Plav położonego nad największym polodowcowym jeziorze w Czarnogórze , Plavsko Jezero. Krótki odpoczynek nad jeziorem i dalej jeszcze półgodzinna podróż do niedużego miasteczka Gusinje. Tu w hotelu Rosi kwaterowaliśmy do końca wycieczki. Gospodarze witają nas w drzwiach autobusu domową rakiją , będzie się działo:)

Tego dnia odbyliśmy najkrótszą wycieckę górską , 8,8km i 876m przewyższenia.