"Zaginieni w Akcji" zdobywają Skrzyczne

Skrzyczne (1257 m n.p.m.) – najwyższy szczyt w grupie górskiej Beskidu Śląskiego
w Zewnętrznych Karpatach Zachodnich w Polsce. Jako najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego Skrzyczne należy do Korony Gór Polski.

Według rozpowszechnionego podania, przytoczonego w XVIII w. w "Dziejopisie Żywieckim" przez ówczesnego wójta żywieckiego, Andrzeja Komonieckiego, nazwa góry (Skrzyczne lub Skrzecznia) ma pochodzić od skrzeczenia żab, które w wielkiej ilości zamieszkiwały staw, kiedyś istniejący podobno w kotle (rzekomo polodowcowym) między Skrzycznem a Małym Skrzycznem.

Na Skrzyczne wybraliśmy się z Adrianem w niedzielę 29 czerwca. Był to drugi dzień pobytu na turnusie rehabilitacyjnym a my wykorzystaliśmy piękną pogodę i fakt że, był to dzień bez zabiegów . Wystartowaliśmy w centrum Szczyrku, gdzie jest skrzyżowanie wielu szlaków. Na szczyt weszliśmy niebieskim szlakiem- przez halę Jaworzyna a zeszliśmy zielonym mijając przełęcz Becyrek.

Na szczycie spotkała nas nagroda- wylegiwaliśmy się na słoneczku na tarasie obok schroniska i leniwie popijaliśmy zasłużonego browarka;-))

Po drodze spełniały się charyzmaty klubu „Zaginieni w Akcji” a nasza wędrówka była niespieszna, jak zwykle niefrasobliwa, wypełniona śmiechem i żartami. Pogoda bardzo nam sprzyjała a widoki zachwycały... To był kolejny piękny dzień, który dane mi było spędzić w górach... Czas spędzony w górach nigdy nie jest czasem straconym. Wg mnie jest to czas szczęścia, radości i zatrzymania się w zachwycie:-)

Czas dany w tym dniu wykorzystaliśmy na maxa- nie upłynęło półtorej godz. od naszego powrotu jak ni stąd ni zowąd zaczął lać deszcz i padał sobie padał, przez całą noc i cały następny dzień...

Na koniec warto wspomnieć kilka słów o samym Szczyrku. Jest to przepięknie usytuowana miejscowość- śmiało mogę powiedzieć, że w samym sercu Beskidu Śląskiego, w górnej części doliny Żylicy. Gdzie się nie obejrzeć tam góry a nad nimi króluje oczywiście Skrzyczne, na które patrzę sobie codziennie z naszego balkonu.

Szczyrk jest idealnym miejscem dla osób, które kochają góry i wędrówki po górach oraz lubią aktywnie spędzać czas. Jest to świetna baza wypadowa na górskie szlaki turystyczne a co 20 min. odjeżdża bus do Bielska- Białej, które daje następne możliwości. W Szczyrku znajdują się ścieżki piesze, biegowe i rowerowe o różnych stopniach trudności. Każdy tu może znaleźć coś dla siebie i co najważniejsze jest to miejscowość, w której nie ma zgiełku i harmidru jaki panuje w większości miejscowości turystycznych.