W górach jest wszystko co kocham... - AZJA blog

Deszczowa wyprawa do Rusinowej Polany i Gęsią Szyję a także wjazd na Gubałówkę

We wtorek 17 lipca, Rodzinny Klub Turystyki Rekreacyjnej „Sisters” wybrał się na ostatnią wycieczkę w góry. Tym razem obrałyśmy azymut Rusinowa Polana do której wystartowałyśmy z Palenicy Białczańskiej, wchodząc na niebieski szlak. Pogoda od rana była niepewna, co trochę padał deszcz aczkolwiek wychodzące słońce dawało nadzieje…
Nadzieje te były płonne- zanim doszłyśmy do Rusinowej Polany deszczyk zmoczył nas kilkakrotnie a później to już tylko lało i lało a my w tym deszczu wędrowałyśmy dalej.

Wycieczka do Doliny Kościeliskiej

Drugą wędrówką podczas wypadu, Rodzinnego Klubu Turystyki Rekreacyjnej „Sisters”, w Tatry była wycieczka do Doliny Kościeliskiej. Długość Doliny Kościeliskiej to 8 km a wiedzie przez nią zielony szlak zaczynający się w Kirach. Na wycieczkę wybrałyśmy się w poniedziałek 16 lipca.

Spacerując dnem Doliny Kościeliskiej podziwiałyśmy urokliwe widoczki. Podczas wędrówki odwiedziłyśmy Jaskinię Mroźną- do której prowadził czarny szlak odbiegający od zielonego.

Wyprawa do Doliny Pięciu Stawów Polskich

13- 18 lipca b. r . to czas wędrówek po Tatrach w towarzystwie mojej siostry Agaty Burtnik. W zeszłym roku założyłyśmy klub o wdzięcznej nazwie Rodzinny Klub Turystyki Rekreacyjnej „Sisters”.

Na pierwszy rzut poszła Dolina Pięciu Stawów Polskich- udałyśmy się tam w niedzielę 15 lipca. Wystartowałyśmy w Palenicy Białczańskiej a za Wodogrzmotami Mickiewicza skierowałyśmy się na zielony szlak, na  którym dużą atrakcją jest przepiękny wodospad Wielka Siklawa.

Azjatyckie Czołgi i azymut Kasprowy Wierch

Sobota, 14 października to drugi dzień jesiennej wyprawy Azjatyckich Czołgów w Tatry. W piątek zdobywaliśmy Giewont a w sobotę Kasprowy Wierch. Podobnie jak w dniu poprzednim przewodnikiem i komandorem rajdu był Marek. Wystartowaliśmy w Kuźnicach i powędrowaliśmy żółtym szlakiem w kierunku Hali Gąsienicowej. Po drodze zrobiliśmy mały skok w bok na niebieski szlak, prowadzący do Czarnego Stawu Gąsienicowego.

Azjatyckie Czołgi zdobywają Giewont

Miniony, lekko wydłużony weekend, 12- 15 października, spędziłam w naszych pięknych Tatrach w towarzystwie Ani, Marka i Konrada zwanego Czołgiem. Nasza czwórka stanowi Punkowy Klub Turystyki Aktywnej „Azjatyckie  Czołgi”.

Beskid Korbielowski- III Zimowa Wyprawa AKTK PTTK "Sabat"; cz. 2

22 lutego tuż po śniadaniu zaczął się drugi etap naszej zimowej wyprawy. Trasa była krótsza i z pozoru łatwiejsza. Nie było już wiatru i dużej wysokości do pokonania, za to musieliśmy się uporać z głębokim śniegiem na nieprzetartym szlaku. Wędrówka upłynęła nam w miłej atmosferze, nad panoramą gór panowała niepodzielnie „królowa Beskidów” Babia Góra. Podziwialiśmy ją przez dwa dni- Diablak to był chyba najczęściej fotografowany obiekt podczas naszej wycieczki.

Relacja ze zdobycia Pilska, podczas III Wyprawy Zimowej AKTK PTTK "Sabat"

Zima plus górskie wędrówki to bardzo dobre połączenie i coś co uwielbia wielu turystów piechurów. Jeśli przy tym dopisze pogoda, zimowa wyprawa w góry może stać się piękną, zimową bajką. Tak właśnie było podczas III Wyprawy Zimowej AKTK PTTK „Sabat” w weekend 21- 22 lutego 2015 r. Głównym celem zimowej wyprawy było zdobycie Pilska 1557 m. w Beskidzie Żywieckim. Pomysłodawcą trasy, przewodnikiem i kierownikiem wycieczki był niezastąpiony kol. Krzysztof Kowalski.

"Brygada KK" zdobywa Babią Górę

Babia Góra inaczej nazywana również Diablakiem to masyw górski, którego zwieńczeniem jest szczyt Babiej Góry o wysokości 1725 m n. p. m. Położony jest we wschodniej części Beskidu Żywieckiego, a zarazem jest jego najwyższym wzniesieniem. Babia Góra nazywana jest Królową Beskidów i należy do Korony Gór Polski.

Ze Skrzycznego na Baranią Górę- wędrówka Zagnionych w Akcji

5 lipca 2014, Zaginieni w Akcji wyruszyli na zdobycie następnego szczytu w Beskidzie Śląskim- tym razem przyszła kolej na Baranią Górę. Wystartowaliśmy ze Skrzycznego, na które tym razem wjechaliśmy wyciągiem.