07/08-05-2016 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Beskid Śląski.

W drugi weekend maja br. wspólnie z Klubem Górskim PTTK Kielce wybrałem się w Beskid Śląski. Tym razem przez dwa dni, przy sprzyjających warunkach pogodowych (niebo przykryte nielicznymi chmurkami, słonce , temperatura  ok. 15 stopni Celsjusza i lekki wiaterek dający orzeźwienie) zdobywaliśmy kolejne szczyty położone nieopodal Wisły.
W sobotę 7 maja naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w Lipowej i na początek zdobyliśmy Skrzyczne (1257 m n.p.m.) najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego. Gdzie, nieopodal wierzchołka, w schronisku PTTK po trudach bez mała dwugodzinnego podejścia odpoczywaliśmy przez dłuższą chwilę. Następnie powędrowaliśmy przez Malinowską Skałę (1152 m n.p.m.), Malinów (1114 m n.p.m.),  Przełęcz Salmopolską (934 m n.p.m.),  Jawierzyny (799 m n.p.m.), Smerekowiec (835 m n.p.m.), Czupel (882 m n.p.m.) do Wisły Malinki, gdzie w schronisku SSM mieliśmy zarezerwowany nocleg. Tego dnia pokonaliśmy 23.5km przy 1100m podejść.
W niedzielny poranek 8 maja naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od spaceru po Wiśle. Z Wisły Malinki wędrowaliśmy przez Wisłę Nową Osadę, Wisłę Groń do Wisły Głębce. Z dworca PKP w Wiśle Głębce rozpoczęliśmy ponad dwugodzinne podejście na Stożek Wielki (978 m n.p.m.). Po zdobyciu Stożka Wielkiego przez Stożek Mały (843 m n.p.m.), Cieślar (920 m n.p.m.),  Soszów Wielki (885 m n.p.m.) „podreptaliśmy” do Wisły Centrum. Po drodze odpoczywają w dwu schroniskach; PTTK na Stożku Wielkim i prywatnym na Soszowie. W niedzielę pokonaliśmy 27km przy 800m podejść.
Po Beskidzie Śląskim oprowadzał nas kolega Grzegorz Niedbała – Przewodnik Beskidzki.