13/14-06-2020 Wędrówka przez Beskid Niski.

W dniach 13/14 czerwca br. z grupą znajomych wędrowałem ścieżkami Beskidu Niskiego.
W sobotę 14 czerwca naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia skansenu „Muzeum Kultury Łemkowskiej” w Zyndranowej. Z Zyndranowej powędrowaliśmy przez Ostrą (687 m n.p.m.), rezerwat „ Przełom Jasiołki”, Piotrusia (728 m n.p.m.), Zawadkę Rymanowską, Cergową (716 m n.p.m.), przesilimy obok Złotej Studzienki i Kapliczki Świętego Jana z Dukli aby w końcu dotrzeć do Dukli. Wysoka temperatura, znacznie przekraczająca 30 stopni Celsjusza oraz błoto zalegające na szlaku sprawiło, że trasa składająca się z trzech dość ostrych podejść i zejść dała nam porządnie w kość. Na szczęście nie padało, wprawdzie gdzieś w oddali od czasu do czasu  zagrzmiało, ale tam gdzie akurat przebywaliśmy nie spadła ani jedna kropla deszczu. W sobotę pokonaliśmy 21.6km przy 1070m podejść.
Na niedzielę 14 czerwca wybraliśmy sobie trasę nieco łatwiejszą. Wędrówką rozpoczęliśmy i zakończyliśmy w Moszczańcu. W czasie wędrówki odwiedziliśmy rezerwat „Źródła Jasiołki”, zdobyliśmy Kanasiówkę (831m n.p.m.) oraz zrobiliśmy sobie dłuższy odpoczynek na polu namiotowym Jasiel. Temperatura w niedzielę była o 10 stopni niższa niż w sobotę więc było całkiem fajnie, szkoda tylko, że błoto nie zniknęło i ciągle kleiło się do butów. W niedzielę pokonaliśmy 21.3km przy 450m podejść.