5/6-03-2016 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Beskid Mały.

W pierwszy weekend marca br. uczestniczyłem w wyjeździe Klubu Górskiego PTTK Kielce w Beskid Mały. Tym razem za cel obraliśmy sobie wędrówkę zielonym szlakiem pieszym. Przygodę z tym niewielkim powierzchniowo (stąd jego nazwa), ale zwartym pasmem górskim Beskidów rozpoczęliśmy w Lipniku Górnym, który jest częścią Bielska Białej i zakończyliśmy w Błądzonce przysiółku Suchej Beskidzkiej, tuż za granicą Beskidu Małego w Beskidzie Makowskim. Pogoda tym razem nam sprzyjała, w dolinach witała nas wiosna, a na szczytach powyżej 700 m n.p.m. towarzyszyła nam zima. Niebo wprawdzie przysłonięte było chmurami, ale nie padało. No może z wyjątkiem kilkunastu ostatnich minut. Przez znaczną część naszej wędrówki mogliśmy obserwować wspaniałe widoki Beskidów Śląskiego, Żywieckiego i Małego.
Pierwszego dnia w sobotę 5 marca wędrowaliśmy z Bielska Białej przez Gaik (808 m n.p.m.), Nowy Świat, Porąbkę, Palenicę (572 m n.p.m.), Przełęcz Bukowską, Małą Bukową (790m n.p.m.), Przełącz Targnicką, Wielką Bukową (743 m n.p.m.). Na Przełęczy Bukowskiej odwiedziliśmy chatę PTTK Limba. Wędrówkę zakończyliśmy na Przełęczy Kocierskiej. Pokonaliśmy 26km przy 1100m podejść.
W niedzielę 6 marca wędrówkę rozpoczęliśmy w Kocierzu Górnym, zdobywając po drodze Ścieszków Groń (779 m n.p.m.), Kucówkę (832 m n.p.m.), Gibasówkę (842 m n.p.m.), Młodą Horę (872 m n.p.m.), Smerkowiec (901 m n.p.m.), Czarną Górę (808 m n.p.m.) Gajkę (578 m n.p.m.), Żurawnicę (724 m n.p.m.), Gołuszkową Górę (715 m n.p.m.), Przełęcz Lipie. Wędrówkę zakończyliśmy w Suchej Beskidzkiej, w przysiółku Błądzonka. W niedzielę pokonaliśmy 25km, przy 960m przewyższenia.
Po Beskidzie Małym oprowadzał nas kolega Grzegorz Niedbała – Przewodnik Beskidzki.