04/05-11-2017 Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Beskid Śląsko-Morawski.

W pierwszy weekend listopada 2017 wspólnie z Klubem Górskim PTTK Kielce wybrałem się do Czech na  wędrowałem po Beskidzie Śląsko-Morawskim. W sobotę 4 listopada naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w miejscowości Trojanovice, naszym głównym celem tego dnia były szczyty Radhost (Radegast) 1124 m n.p.m. i Velky Javornik 918 m n.p.m.. Po drodze zdobyliśmy przełęcz Pustevny, położoną pomiędzy szczytami Tanecnica i Radhost, na której mogliśmy podziwiać schronisko górskie „Mamenka” wybudowane pod koniec XIX wieku w stylu czeskiej secesji według projektu Dusana Jurkovica. Zatrzymaliśmy się na chwile przy kamiennym posągu Radhosta, pogańskiego boga płodności, gościnności, słońca i obfitości. Na szczycie Radhosta odwiedziliśmy katolicką kaplicę pw. św. Cyryla i Metodego wybudowaną w stylu bizantyjskim (z zewnątrz przypominającą w kształcie prawosławną cerkiew) oraz zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę w Hotelu Górskim „Radhost”. Po przerwie, ze szczytu Radhosta powędrowaliśmy na Velky Javornik po drodze mijając przełęcz Pindula. Na szczycie Vielky Javornik odwiedziliśmy schronisko oraz „wdrapaliśmy się” na liczącą sobie 26m drewnianą wieżę widokową. Ze szczytu Javornika zeszliśmy do miasteczka Frenstat pod Radhostem, w którym mieliśmy zarezerwowany nocleg. W sobotę pokonaliśmy 26km i 1480m podejść.
W niedzielę 5 listopada naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w miejscowości Ostravice, z której powędrowaliśmy na Lysą Horę 1323 m n.p.m. najwyższy szczyt Beskidu Śląsko-Morawskiego. Z Lysej Hory zeszliśmy do miejscowości Satina, w której mogliśmy podziwiać skaliste wodospady. W niedzielę pokonaliśmy 18km przy 1240m podejść.